suatu masa dulu.....

09:15 / Posted by ateh /

surat yang tidak diundang aku tenung. dahiku berkerut cuba untuk mengingat adakah aku pernah apply mana2 tempat utk sambung study sblm ni. jenuh....xde yg terlintas dlm fikiran. totally zero. perlahan, aku bukak sampul yang jelas tertulis URUSAN SERI PADUKA BAGINDA dgn penh debaran dan tanda tanya.

barisan pertama aku baca...ucapan TAHNIAH tertera. pelik! mata beralih ke baris2 seterusnya. hurm, surat tawaran untuk pengimejan perubatan rupanya. tapi bila masa aku apply? aku sendiri pun x ingat. adeh...pantas aku lipat surat tawaran tu lawa2, aku simpan dlm laci. lantas terus melupakan surat tu untuk beberapa ketika, sehinggalah satu panggilan telefon dari kementerian kesihatan mengingatkan aku tentangnya pada suatu petang.

itu kesah 3 tahun dulu. dengan perasaan berbelah bagi, dan hanya mematuhi slogan "saya yang menurut perintah" aku menerima tawaran melanjutkan pelajaran dari kementerian kesihatan. akhirnya aku hampir tiba ke garis penamat. segalanya bakal berakhir. dunia yang dipenuhi kenakalan ini bakal terhenti berputar pada garis dan sudutnya. walau dengan penuh terpaksa, titik tamatnya bakal tiba dengan mood yg sgt gembira dan teruja.

0 comments:

Post a Comment